Sunday, December 29, 2013

#Nasi Kukus Ziela ,Tawang. Singgahan menyelerakan sebelum berendam di #Pantai #Bachok .


Assalamualaikum,

Salah satu tarikan pengunjung ke negeri Kelantan adalah kerana keindahan pantai pasir halus memutih seperti Pantai Melawi, Pantai Irama dan Pantai Kemasin yang terletak dalam Daerah Bachok . Maka dengan itu , sudah pastinya pencarian tempat makan sedap menjadi keutamaan tatkala perut kosong dan mulut berselera.


Dengan itu kami memperkenalkan Ziela Nasi Kukus, Tawang yang sangat popular di kalangan penjawat awam dan penduduk sekitarnya. Premis ini terletak hanya 100 meter dari Balai Polis Tawang, Bachok.

KLIK sini untuk rajah dari Google Map dan koordinat GPSnya pula adalah 6.115369,102.357661



Foto di atas jelas menunjukkan premis ini begitu hampir dengan Balai Polis Tawang di seberang jalan sana. Nasi Kukus Ziela ini adalah sinambungan dari premis Nasi Dagang Ziela Pohon Kekuk , Kota Bharu cuma yang berbeza adalah premis ini di uruskan oleh adiknya Cik Ekin yang menjadikan nasi kukus lauk kampung sebagai menunya.

Pelbagai lauk pauk yang lazat di sediakan untuk anda secara layan diri antaranya adalah ayam goreng, ikan bawal/tenggiri masak masam manis,, daging goreng kampung, paru goreng, kerabu pucuk paku, gulai keladi ,pajeri nenas dan bermacam-macam lagi. Sudah pastinya memaniskan percutian pantai anda.



Nasi Kukus Ziela menjalankan perniagaan pada setiap hari kecuali Jumaat bermula pada pukul 11.30 pagi- 5.00 petang untuk nasi kukus dan 5.00- 11.00 malam untuk masakan panas.



Harga makanan dan minuman di sini adalah pada harga rakyat, bermula dari nasi kukus ayam goreng RM5.00 , pengunjung boleh membuat tambahan lauk pauk secara layan diri dan untuk hidangan seperti teratas hanya RM6-RM7 sahaja. Sangat berpatutan untuk bajet seisi keluarga.

Memang sangat berbaloi rasanya jika kita terlebih dahulu menjamu selera di sini sebelum berendam mandi manda bersama keluarga di pantai sekitarnya.

Wassalam

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempat Makan Best Yang Lain Di Kelantan :

Get this widget