Tuesday, March 4, 2014

#Kopitiam Kita , pelbagai #budaya satu #citarasa. #Roti titab , nasi air dingin dan macam-macam ada.


Assalamualaikum,

Setelah berminggu-minggu kesibukan menguruskan rutin harian anak sekolah akhirnya sempat juga kami mencelah untuk meneruskan perjalanan dalam menjejaki dan menginformasi kedai makan yang terbaik di Kelantan.

Kopitiam Kita , satu nama yang ringkas dan mudah , seiring dengan namanya 'KITA' bermaksud semua kelompok tak kira Melayu , Cina , India , Siam dan sebagainya bertandang di sini untuk menikmati sarapan pagi bagaikan sebuah keluarga besar. Macam-macam ada.

Lokasi Kopitiam Kita sebenarnya dekat dengan pusat bandar namun agak terselindung. Panduan utama untuk sampai ke sini adalah dengan mencari landmark New Pacifik Hotel, Jalan Pengkalan Chepa . Resetkan speedometer kereta anda dan sampai saja titik 250 meter maka berpalinglah ke kiri , di hujung bangunan komersial terdapat selekoh , belok kiri maka anda sudah tiba.


Singgah di Kopitiam Kita tatkala menghabiskan masa percutian adalah satu pengalaman yang pastinya tak dapat dilupakan tatkala dapat bersama pelbagai bangsa bersembang mesra loghat Kelate .

KLIK sini untuk rajah Google Map dan GPS koordinatnya adalah 6.129493,102.24939




Pelbagai gelagat dapat dilihat bila anda memasuki premis ini, ianya melambangkan keselesaan mereka dengan kebersihan dan ruang yang ditampilkan walaupun sibuk dengan pelanggan.

Pelanggan yang sudah biasa di sini setiap pagi semestinya mengidamkan sajian 'Roti Titab' dan secawan kopi pekat di atas meja. Pilihan roti goreng telur dan telur separuh masak juga sangat menyelerakan.



   
Ada sahabat Facebook yang bertanya , Apakah maksud 'Roti Titab' itu ? . 'Roti Titab' adalah hasil cetusan resepi pemiliknya sendiri iaitu Mr. N,H Wong dan jenama 'Roti Titab'  hanya di Kopitiam Kita sahaja. Ianya hakcipta terpelihara.

Makanan lain yang sedia terhidang layan diri adalah nasi air dingin, nasi nasi lemak, nasi tumpang dan pelbagai jenis kuih muih yang diperoleh terus dari pembekal yang diyakini.

Kopitiam Kita yang berkonsepkan sarapan santai ini pernah di kunjungi oleh selebriti Datuk Siti Nurhaliza, Lisa Surihani dan Yusri , pemain bolasepak antarabangsa dan ramai lagi . Kebanyakan foto dari celebriti tersebut terpampang di barisan layan diri sebagai tatapan pengunjung dan kenang-kenangan peribadi pemilik premis ini.

Premis di buka pada setiap hari kecuali bulan puasa dan hari raya. Ia beroperasi seawal jam 7.00 pagi sehingga 1.30 tengahari sahaja. 
   
Pasal hal harga, kopitiam ini kami anggapkan antara yang terbaik di negeri ini.

Kebetulan pada hari tu , sahabat Mr. Wong datang berkunjung dan sebagai tanda kenangan foto ini adalah permintaannya.


Komen kami adalah : Nikmat penghabisan makan roti titab memang mantap!!.

Wassalam.

6 comments:

  1. Nasi bungkus yg ditanda "nasi air dingin" yg dijual di Kopitiam Kita bukanlah yg ori. Yg ori bungkusannya ada cop, tp yg kt kopitiam kita, kertas 0 sahaja. Rasanya pun lain (lg sedap yg ori). Siapa yg biasa makan, tahula. So, jgn terpedaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Sy org kelantan, tp x penah merasa makan kat situ. Malam ni konon nak pergi tp nasib baik jmpa blog saudara..rupanya malam x buka...hehe

    ReplyDelete
  3. Ori tak ori kita ke sana sbb nak enjoi the food. Nak ori pergi rumah hat buat nasik dingin itu. Tq atas review ini. Terbaik!

    ReplyDelete
  4. Ori tak ori kita ke sana sbb nak enjoi the food. Nak ori pergi rumah hat buat nasik dingin itu. Tq atas review ini. Terbaik!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempat Makan Best Yang Lain Di Kelantan :

Get this widget