Wednesday, March 5, 2014

#Maggi #Ketam Indra Tomyam Pasir Pekan, suatu #hidangan menggamit #senyuman


Assalamualaikum,

Setelah sekian lama mencari dan mencuba maggi ketam yang betul-betul memikat cita dan rasa , akhirnya kami jatuh hati dengan Maggi Ketam Indra Tomyam , Kampung Pasir Pekan yang menggiurkan.


Maggi Ketam Indra Tomyam terletak hanya di seberang Sungai Kelantan di Kampung Pasir Pekan, Kota Bharu. Perjalanan hanya memakan masa 10 minit dari Pusat Bandar Kota Bharu. Pertama sekali , pengunjung mestilah menaiki Jambatan Sultan Yahya Petra I atau II,  kemudian buat pusingan U di bulatan Pasir Pekan kembali Kota Bharu. Anda akan dapat lihat sebuah stesen minyak di kiri jalan dan lebih kurang 150 meter di hadapan anda perlu mengambil susur keluar ke Kampung Pasir Pekan.  Pemanduan pastinya agak gelap(malam) untuk 400 meter kerana ia merupakan jalan yang masih baru.

KLIK sini untuk rajah Google Maps dan koordinat GPSnya adalah 6.122073,102.226635


Apa yang istimewanya premis Indra Tomyam ini?

Pabila melangkah masuk, sudah pastinya anda terasa nyaman dengan udara persekitaran kerana lalulintas amatlah tenang, maklumlah terletak di tengah-tengah kampung. Tambahan pula hiasan pokok pakis dan buluh hidup penuh menghiasi laman.

Seperkara lagi , pengunjung yang baru pertama kali datang di harap dapat menyesuaikan diri melihat pelanggan dengan tangan kiri kanan khusyuk menikmati hidangan kerana ianya adalah kebiasaan.


Cuba zoom untuk perbesarkan gelagat abang yang berada paling terkebelakang, ianya testimoni betapa pelanggan ini mengesyorkan anda untuk menikmati hidangan meggi ketam dan pelbagai masakan seafood yang sedia untuk dihidangkan. Menu-menu lain yang menjadi sebutan adalah ketam 3 rasa, mee udang, pelbagai jenis ikan stim seperti kerapu, siakap , merah , bawal dan sebagainya.


Berbicara tentang kesegaran ketam dan makanan laut di sini, usahlah dibimbangkan. Pemilik Indra Tomyam yang menamakan premis ini atas nama anaknya Indra yakni Abang Ju adalah merupakan salah seorang pembekal ketam nipah segar dari sungai. Tangkapan adalah harian.

Indra Tomyam memulakan operasi perniagaan pada pukul 1.30 tengahari hingga 1.30 pagi manakala hari cutinya tertakluk kepada persetujuan bersama kakitangannya.

Berkenaan dengan harga pula , untuk semangkuk berdiameter 8-9 inci maggi ketam biasa (standard) adalah RM20 yang berisi 2 ekor ketam sederhana atau 1 ekor ketam nipah bersaiz besar. Manakala untuk maggi ketam special pula RM25 dengan tambahan udang saiz X ke dalam hidangan. Sesungguhnya bagi kami harga ini adalah berpatutan memandangkan penggunaan ketam nipah yang hidup dengan citarasa dan persembahan yang baik.

Untuk tempahan meja hatta ketam mentah sekalipun sila hubungi , Abang Ju Indra Tomyam : 017-8874702

Wassalam

cc : Majlis Daerah Tumpat dan TNB Kelantan - Mohon sebatang dua lampu jalan di persimpangan susur keluar ke Kampung Pasir Pekan.

5 comments:

  1. servis tersaaaangatlah slow.. menu tak ada.. bila nak order tak tahu nak order apa... waiter pun sgt kampung.. tak reti nak ambik order.. suasana kedai yg sangat tak customer friendly.. tissue pun takde.. nasib baik bini aku puji maggi ketam dia.. i wont come here again.. never..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Dlu je ok...skrg dah x bgus service n rase mkanan kt Indra...mentang2 dah famous...udang n ketam mkn ckt n kecik..hampeh!!!

    ReplyDelete
  3. baru je balik makan kat indra..sgt puas hati..first time makan maggie ketam di sini sebab kawan belanja..mmg best siap dpt air kelapa extra for free! thumbs up!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempat Makan Best Yang Lain Di Kelantan :

Get this widget