Friday, December 13, 2013

#Pasar #Malam HUSM Kubang Kerian , meriah dengan kepelbagaian.


Assalamualaikum,

Setelah berhari-hari mengalami fasa kehujanan di Kelantan, hari ini tampaknya tersenyum lebar para peniaga pasar malam menandakan rezeki mereka lebih murah pada malam ini.

Adalah sangat tidak adil jika page dan blog kami tidak memaparkan kemeriahan dan hebatnya citarasa penjaja dan peniaga pasar malam di Kelantan. Oleh itu, kami selitkan entry blog kawasan pasar malam yang mungkin tidak diketahui umum khususnya para pelancong sebagai satu sumbangan kebajikan kami . Insyaallah.

Pasar Malam HUSM Kubang Kerian adalah salah satu pasar malam yang terbaik di Kelantan dari aspek kebersihannya, kemeriahannya dan kepelbagaiannya. Tambahan pula kedudukannya yang sangat strategik bersebelah Pusat Perubatan tersohor HUSM dan di tengah megastore Nirwana Maju, Mydin Mall dan Jakel menjadikan ia top list pasar malam.

KLIK sini untuk mengetahui peta Google Map akan lokasinya. Manalaka ini koordinat GPSnya: 6.10053,102.279785

Pasar malam HUSM Kubang Kerian ini beroperasi pada setiap hari Jumaat bermula jam 5.00 petang sehingga 10.00 malam. Pasal harga rasanya tak perlu lah nak diceritakan , di pasar malam ni ada RM10 pun dah kenyang dengan macam-macam.

Sebagai sokongan kepada gerai-gerai pilihan, kami highlightkan beberapa foto mereka. Kepada yang tak dipilih bukan bermakna tak baik tapi mungkin terlepas pandang dan kami belum mengenali akan masakan bak pepatah' tak kenal maka tak cinta. Kami mohon maaf. Mungkin ada jodoh berjumpa di blog entry yang akan datang.


Abang Lie Satay Lokching - Operasi jualannya adalah setiap hari di depan Supermarket Nirwana Maju dari tengahari hingga 7.00 malam. Sos pedas manisnya yang lembut , kesegaran dan pembakaran sempurna adalah kunci kesedapannya.


Karipap Abang Eyo memang terbaik, kerangupan yang berkrim kulit karipap dan isi kari ubi ataupun ayam mahupun sardin sangat mengujakan pabila menikmati santai senja bersama keluarga tersayang.


Kepada peminat asam, somtam ternanti-nanti akan kedatangan anda. Somtam Kak Aishah setanding dengan somtam dari Sungai Kolok.


Dah la smart , pandai pulak masak yong tau foo sedap memang terbaik jati diri anak muda Melayu Kelantan bijak cari makan. Patutlah kaum ramai kaum hawa jadi pelanggannya. Syabas buat Azmi Steamboat.


Jah Kebab dan Murtabak memang menyelerakan


Akhir sekali kami sangat seronok melihat telatah gerai Abang Zaha Kueh Tiaw Mee Goreng Kawah berceloteh tatkala mereka telah berkali-kali menggorengnya dikawahnya. Sold out katakan.

Akhir sekali, dalam proses sesi live fotografi kami di pasar malam , kami sangat teruja akan kemesraan dan celoteh rakan penjaja. Terima kasih kami ucapkan

Wassalam.

1 comment:

  1. Salam admin..ni ada 1 lg steamboat paling tersohor di pasar malam kelantan.. Kak Nab Steamboat..ni link fb dia utk lebih info www.facebook.com/KakNabSteamboat

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempat Makan Best Yang Lain Di Kelantan :

Get this widget