Friday, December 27, 2013

#Nasi Kukus Suriani #TRWFC , Semangat #Kelantan panaskan badan .


Assalamualaikum.

Nasi kukus. Pastinya gambaran dikepala nasi yang dikukus di dalam bekas kecil berasap panas di atas daun pisang dengan ayam goreng ketulan besar berempah dengan kuah campuran 2 3 jenis kari ...... Aduh!!......

Kali ini, kami kembali ke Kota Bharu dengan Nasi Kukus Suriani TRW sebagai pembuka selera. Premis hebat ini sangat mudah untuk dikenalpasti. Ianya terletak hanya di sebelah Stadium Muhammad IV di jalan menuju Hospital Raja Perempuan Zainab II.

KLIK sini untuk rajah pandangan peta Google Map.
Koordinat GPSnya pula adalah 6.1249,102.243222 


Nasi Kukus Suriani diasaskan bersempena nama samaran Kak Rosni Suhaika yang telah menjalankan perniagaannya selama lebih kurang 22 tahun. Satu pencapaian yang hebat dari seorang usahawan wanita.


Menjengah naik ke bahu kaki lima jalan premis ini, kita bakal menyaksikan aktiviti pembungkusan nasi kukus yang tak sempat menoleh kiri dan kanan hatta nak mengecam wajah pelanggan. Dengan bauan gulai kari dan ayam goreng sederhana berempah disusuli oleh haruman wap nasi beras thai cap arnab serindit pastinya membuatkan perut bertambah alunan keroncongnya.

Nasi kukus Suriani mempunyai citarasanya yang tersendiri. Ayam goreng yang dimasak sempurna rangup di luar dan ber'juicy' di dalam begitu diidamkan, dipadankan pula dengan nasi kukus panas di atas daun pisang dengan campuran 2 3 jenis kari. Fuh!! Mantap dan semangat untuk dimakan.


Premis beroperasi pada setiap hari kecuali hari cuti yang diperbincangkan bersama. Manakala harganya pula adalah sangat berpatutan. Nasi kukus ayam goreng standard (gambar teratas) hanyalah RM5.00 . Maka tak hairanlah jika ada perlawanan bolasepak Kelantan The Red Worrior , Kak Suriani mampu mengendalikan lebih 2000 bungkus nasi kukus demi memenuhi selera penyokong 'Gomo Kelate Gomo'

Jika ada pertemuan, pengunjung mungkin boleh makan bersama pemain Kelantan TRW kerana kekadang pemain pun turun makan di sini .Tiada sangsi, Kebersihan sangat di utamakan.

Alamilah sendiri kelazatannya. Welcome to Kelantan

Wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tempat Makan Best Yang Lain Di Kelantan :

Get this widget